16 mars

Heeeeeeeeej bloggen :)

Tänk så det kan gå när man uppdaterar bloggen på lördagskvällen. :P

De senaste dagarna har verkligen inte varit snåla med solskenet, trots det är det dock ganska kallt här i huvudstaden. Vantarna är på och det är inte långt bort att jag köper ett par spikskor för att kunna gå normalt på gatorna, utan att halka på isfläckar. Tur att jag är fattig student så att jag inte har möjlighet att lägga pengar på fula skor ;)

Jag har bestämt mig för att lägga till en ny sak på listan sen jag flyttade till Stockholm. Jag måste gå på en fotbollsmatch. Ett derby. Heter det allsvenskan eller vad är det jag borde se? Jag tänker mig en match där Hammarby spelar, eftersom jag bor här nu typ, så kanske jag kan heja på dem. Då blir det roligare. Jag tycker inte att det är roligt att gå på match utan att heja på någon. Så. Vem vill följa med? När ska vi gå? När börjar det spelas?

Så här kommer Listan 2.0

1. Besöka alla världsdelar (Nordamerika, Sydamerika, Europa, Asien, Afrika, Oceanien)
2. Gå ner 10 kilo
3. Ha minst tre godisfria månader i sträck
4. Lära mig att säga ”Allt på min lista” på 15 olika språk
5. Simma med haj/val/delfin
6. Lära mig spela en låt på gitarr
7. Ställa ut ett konstverk på en utställning
8. Sälja något jag gjort själv
9. Svara på en kontaktannons
10. Gå på dejt
11. Vara i Oslo den 17 maj
12. Gå på premiär
13. Skaffa en tatuering
14. Gå ut på krogen utan något svart på mig
15. Vara med i en film
16. Träffa en internationell kändis och ta ett foto
17. Gå på festival utan att sova hemma/på hotell
18. Vinna ett vad
19. Åka limousine
20. Hoppa från 10:an
21. Åka på kryssning 
22. Äta tre grönsaker i veckan fram till min 25-årsdag
23. Åka motorcykel
24. Åka så högt upp man kan i Eiffeltornet
25. Vinna en tävling
26. Få någon att börja gråta
27. Inreda hos någon annan än mig själv
28. Inte få ångest innan en högtid (nyår, jul, min födelsedag eller midsommar)
29. Hjälpa någon att få ett jobb
30. Göra något kreativt och skänka pengarna till välgörenhet
31. Vara med i en tidning
32. Hålla tal för ett större sällskap
33. Göra något farligt (bungyjump, forsränning, möta en tiger eller liknande)
34. Röka cigarr
35. Se Sveriges nordligaste plats
36. Se Sveriges sydligaste plats
37. Äta exotisk frukt direkt från trädet
38. Ta ”modell”-foton
39. Sy ett eget klädesplagg
40. Sticka ett eget klädesplagg
41. Åka TjejVasan
42. Lära mig att dricka kaffe
43. Åka på SPA
44. Gå på fotbollsderby
45.
46.
47.
48.
49.
50. På min 25-årsdag ordna en fest för alla som på något sätt hjälpt mig med, eller deltagit i, listan

Kommentarer
Postat av: Marielle

Ledsen att säga det gumman, men Hammarby åkte ur allsvenskan förra säsongen. Enda derbyt du kan se i allsvenskan nu är AIK-Djurgården :)

2010-03-18 @ 12:53:05
URL: http://greeneyedmiss.blogg.se/
Postat av: Malin

Vaaa? Neej! Vad säger du?! Var kan man kolla på Hammarby då?

2010-03-18 @ 15:08:40
URL: http://alltomminlista.blogg.se/
Postat av: Sara

Men vi som är djurgårdare i klassen kommer gå och se någon match. bara att hänga med!

2010-03-18 @ 17:31:20
URL: http://bachen.blogg.se/
Postat av: Helena

Snart får du stryka punkt tre på listan gumman! Du är så grymt duktig!

2010-03-28 @ 15:15:55
URL: http://luumastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0