Day 01 – Introduce yourself

Det här med att presentera sig själv känns lite läskigt eftersom det känns viktigt att jag får med det viktiga här nu så att ni inte får någon annan bild av mig än den jag vill ge er :) Vi börjar med den torra faktan;
Jag heter Malin Andersson, jag är 23 år. Har bott i huvudstaden sen knappt ett år tillbaka men kommer ursprungligen ifrån Kungsör, född i Eskilstuna, har bott några år i Strängnäs och även i Västerås. Jag är alltså långt i från stockholmare. Nu bor jag på Gärdet i Stockholm och pluggar företagsekonomi med inriktning på design och teknik på Södertörns högskola. Jag har en mamma och en pappa och en lillebror. En lång lillebror! Jag har till min stora sorg inga djur för tillfället. Det får komma i framtiden!

Okej, då var det avklarat. Då kan vi gå vidare på detaljerna :) Nu ska jag försöka få det här att inte låta som ett CV tänkte jag, vi får se hur det går! Jag är glad nästan jämt, inte så svårupptäckt för er som har träffat mig. Det är klart att jag är ledsen och arg ibland, men oftast inte när jag är med människor. Arg och ledsen är jag mest när jag är med mig själv, möjligen med min familj. Jag tänker att de får stå ut med det.
Då har vi alltså konstaterat att jag skrattar mycket. Jag kan tillägga att jag pratar mycket också. Ibland måste jag säga åt mig själv att vara tyst. Funkar inte det drar jag på mig en förkylning som gör att jag inte kan prata helt enkelt. Men det händer bara någon gång per år max! När jag jobbar händer det att jag tröttnar på min egen röst. När jag har tröttnat på min egen röst börjar jag säga fel saker, som "Var det bra så?" istället för "Hej" och "Vill du ha det på sommarn" istället för det lite mer traditionella "Vill du ha det på summan?". 

Jag glömde att berätta i den torra faktan att jag jobbar extra i en livsmedelsbutik. Men det gör jag alltså var tredje helg och det är tack vare det jag har råd att bo här i storstan, kan man väl säga :)

Jag kallar mig retzina på internet och det har väl egentligen ingenting med mig att göra. Det har hängt med sen jag i mina unga år läste "Tzatsiki", vars lillasyster fick namnet retzina. Retzina, eller retsina, som det egentligen stavas (Tzatsikis mamma gillade z:an), är ett grekiskt vin. Jag gillar det så därför har det fått hänga med mig.  Från början var det mitt Lunarstorm-namn, jag så gammal är jag, och på den tiden var det viktigt att vara cool. Z är coolt!

Jag har alltid drömt om många långa andra namn. Mina föräldrar valde att ge mig mellannamnet Erika, eller Erik, som pappa säger. Erik efter hans farfar Erik-Viktor. Så min lillebror heter Viktor i mellan namn och jag heter Erik-a. Det var väl inte mer än rättvist att pappa fick bestämma mellannamnet eftersom mamma fick bestämma Malin. Jag gillar Malin. Men som sagt hade jag kunnat tänka mig långa utsmyckande mellannamn som Viktoria, Margareta, Angelika, Eleonora, Elisabeth, Madelene, Kristina.. jaa, ni fattar. Långa namn!

Jag samlar på rosa Babuschkor, eller ryska dockor, för att jag är helt galen i dem. När jag var liten fick jag ibland låna Ediths mamma Marcelas babuschkor. Det var himlen! Så nu håller jag på att samlar mina egna! Det är nog det enda jag samlar på tror jag. Eller nej. Jag samlar på porslinsserien Picknick också. Den är fantastisk!

Min favoritfärg är ceriserosa. I inredning framför allt. För jag har nästan bara svarta kläder. Till min stora belåtenhet har flera av mina vänner konstaterat att jag har en färgglad personlighet som väger upp den svarta garderoben jag köpt på mig. Jag älskar svarta kläder och jag känner mig mest bekväm i dem. Jag tänker mig att när jag gått ner några kilo kanske det ändras...

Jag lyssnar på musik så mycket jag bara kan. Jag har en spellista för varje mood och musik spelar otroligt stor roll för mig. Jag lyssnar gärna på Melissa Horn, Lars Winnerbäck, Regina Spektor och en massa andra artister som det skulle ta alldelles för lång tid att skriva ner. På väg till skolan lyssnar jag ofta på den här låtlistan. När jag ska sova blir det den här.

Mitt stjärntecken är Jungfru. Jag gillar det och skulle inte kunna tänka mig något annat. Jag gillar att läsa horoskop också. Jag får för mig att det stämmer. Inte det som står i veckotidningarna kanske, men sånt som står i böcker om hur olika stjärntecken är generellt. Jungfrun beskrivs som ambitiös, effektiv och hjälpsam. Hon vill gärna vara stöd åt andra och glömmer ibland bort sig själv. Hon är oerhört noggrann och ordningsam och är sällan nöjd utan ställer stora förväntningar på både sig själv och sin omgivning. Hon är känslig för kritik och har dålig självförtroende. Hon kan till en början uppfattas som kall och reserverad, men bevisar ofta motsatsen efter ett tag. Jag tycker att det stämmer rätt bra. Jag har ett ordningssamt sinne, men sen kan jag leva i kaos också. Det är inte alltid rent och fint och städat i min lägenhet. Absolut inte!

När jag får tid över använder jag den gärna till att gå ut på promenad med en liten dunboll vid namn Nalle. Han är en liten Bukowski-björn till hund och vi funkar verkligen bra ihop han och jag. När jag blir stor tror jag att jag kommer att ha minst en hund och en katt. Kanske fler. Jag älskar djur och jag tycker att de ger så mycket. När jag var liten och min lillebror skulle födas fick jag en egen liten bäbis. Han hette Morris och var en röd katt som jag fick hämta på ett loft hos några grannar i Torpa. Morris var en fantastik katt och jag kan fortfarande gråta för att han inte finns kvar hos mig längre.

Nu orkar jag inte skriva något mer, men ni ska inte tro att ni har hört allt för det... :)



Day 01 – Introduce yourself
Day 02 – Your first love
Day 03 – Your parents
Day 04 – What you ate today
Day 05 – Your definition of love
Day 06 – Your day
Day 07 – Your best friend
Day 08 – A moment
Day 09 – Your beliefs
Day 10 – What you wore today
Day 11 – Your siblings
Day 12 – What’s in your bag
Day 13 – This week
Day 14 – What you wore today
Day 15 – Your dreams
Day 16 – Your first kiss
Day 17 – Your favorite memory
Day 18 – Your favorite birthday
Day 19 – Something you regret
Day 20 – This month
Day 21 – Another moment
Day 22 – Something that upsets you
Day 23 – Something that makes you feel better
Day 24 – Something that makes you cry
Day 25 – A first
Day 26 – Your fears
Day 27 – Your favorite place
Day 28 – Something that you miss
Day 29 – Your aspirations
Day 30 – One last moment


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0