Lillan

Tisdag är det idag. Igår skulle jag ha tvättat, men det glömde jag bort. Så är det i min värld! :) Tankspridd är mitt mellannamn! Jag tror iallafall inte att jag har glömt något idag. Det visar sig!

Idag har jag varit och lämnat blod på blodbussen i Flempan. Jag var ärligt talat asvervös, men jag hade ändå bestämt mig för att gå dit och ta tjuren vid hornen. Sist jag var där var det verkligen en plåga. En oerfaren sköterska som stack och stack i min arm som bara gjorde mer och mer ont. Usch, det var hemskt! Jag kunde knappt lyfta på armen de närmaste dagarna utan att det gjorde ont. Och armen var alldeles blå! Så; ja. Jag var aprädd! Men så kom jag dit idag och hade druckit en massa vatten som de sa åt mig att göra förra gången. Och sköterskan som tog hand om mig var jättegullig och då blev jag lugn. Hon sa att jag var modig som kom dit igen fast det gick så tokigt sist :) Och tänka sig, det gick jättebra! Tog bara fem minuter, mot förra gångens en halvtimme. Blodbussen-Malin 1-1!

Har varit en snabbis på stan också och köpt ett par nya skor :) Hittade en bild på dem, men den gör dem absolut inte rättvisa. De är finare i verkligheten!

Fixade också iordning mitt Access-kort med en egen bild idag. 100 spänn kostar det och du får välja i princip vilken bild du vill. Jag valde en bild jag tagit själv, på en "diamant" i glas, som ni ser här uppe :) Försökte få mitt VISA-kort i ett liknande motiv, men det var svårare. Så nu har jag mailat Handelsbanken i hopp om att de kan hjälpa mig.


Nu sitter jag i min lägenhet och myser. Tända ljus och en kopp te. Nattlinne på, och fötterna pryds av mina nya skor :) Lyssnar på en visor som påminner mig om när jag var liten. Mysigt! "Majas visa" är en favorit :) Den brukade mamma sjunga för mig, eftersom jag kallade migsjälv för Maja när jag var liten :)

"Och därför, säger mamma, så är jag nästan alltid glad,
jag tycker hela livet är som en solskensdag"
 

Godnatt på er kära vänner


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilket mysigt inlägg gumman! Bra att du ser till att göra mysigt omkring dig och mata dig med positiva saker. Skorna är lovely! Har tittat på dom jag också förut. Fortsätt att ta tjuren vid hornen och gör det där som vi pratade om <3 Puss vännen!

2011-02-02 @ 10:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0