2010, 2008, 2007

Jag har fyllt i det här formuläret 2008 och 2007. Tyvärr blev det ett uppehåll år 2009, men här kommer ett igen. Tänk vad vissa saker ändras och tänk hur vissa grejer alltid verkar vilja stanna som det varit. Det som man varit gladast för kan vips bli det man är ledsnast över.


Frågelista: Om mig under 2010!

1. Gjorde du något det här året som du aldrig gjort förr?

Jaa, jag flyttade till Stockholm. Och krockade med en timmerbil. Och så var jag på kryssning och på Allsång och massor massor mer :)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Eh, jag har aldrig några nyårslöften.

3. Blev någon /några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, ingen mycket nära.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov

5.Vilka länder besökte du?
Finland (om kryssningen räknas) och Norge :) Höll mig i Norden med andra ord

6. Är det något som du saknar 2010 och vill ha år 2011?
Tjaaa, mer tid med mina vänner vill jag alltid ha. Och resor! Mer resor!

7. Vilket datum från år 2010 kommer du att minnas?
19 juni när vår vackra kronprinsessa fick sin prins :)

8. Vad var din största framgång 2008?
Jag avslutade året med minst G i alla kurser jag läst under året :)

9. Största misstaget?
Att jag var så dum och körde om den där timmerbilen så att min bil craschades sönder

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej inga större skador. Några brutna ben i foten bara...

11. Bästa köpet?
Symaskinen

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Jag vet inte. Mat och nöjen tror jag.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Tanken på mina underbara vänner

14. Vilka sånger kommer att påminna dig om år 2010?
"Så mycket bättre"-låtarna och Robyns comeback :)

15. Var du gladare eller mer ledsen jämfört med tidigare år?
Mer ledsen tror jag tyvärr. Eller kanske mer berg-och-dal-bana

16. Vad önskar du att du hade gjort mer?
Rest.

17. Vad önskade du att du hade gjort mindre?
Tänkt dåliga tankar.

18. Hur tillbringade du julen?
Tillsammans med min familj och min mosters familj hemma i Kungsör

19. Blev du kär i år?
Inte kär men..

20. Favoritprogram på TV?
Solsidan

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, jag hatar inte människor.

22. Bästa boken du läst i år?
Skämmes, men jag har nästan bara läst kurslitteratur. Inget imponerade i övrigt. Dyngkåt och hur helig som helst var lite rolig :)

23. Största musikaliska upptäckten?
Anna von Hausswolff

24. Något som du önskade och fick?
En lägenhet i Stockholm

25. Årets film?
Inte särskilt imponerad av någon film

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag var i Kungsör och hade en skön ledig dag :)

27. Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Jaa, men det orkar jag inte ta här

28. Hur skulle du beskriva din klädstil är 2010?
Svart.

29. Vad fick dig att må bra 2010?
Mina vänner och mina fantastiska jobbarkompisar som gjorde att jag fick min lägenhet

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Brody Jenner

31. Vem saknade du mest när du var ensam?
Min familj

32. De bästa nya människorna du träffade?
F.

___________________

Frågelista: Om mig under 2008!

1. Gjorde du något det här året som du aldrig gjort förr?
Jaa, jag var till exempel tärna på mina föräldrars bröllop :)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga. Jag röker inte, haha ;)

3. Blev någon /några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, ingen nära vän.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja :'(

5.Vilka länder besökte du?
Holland, Storbrittanien, Österrike, Bulgarien och Tjeckien.

6. Är det något som du saknar 2008 och vill ha år 2009?
A man in my life

7. Vilket datum från år 2008 kommer du att minnas?
Jag kommer nog framför allt att minnas mina föräldrars bröllop den 31 maj

8. Vad var din största framgång 2008?
Jag flyttade hemifrån (igen ;) )

9. Största misstaget?
Jag har bestämt mig för att aldrig ångra någonting.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Åkte på en rejäl förkylning i slutet av året, men annars har jag klarat mig bra

11. Bästa köpet?
Min TV kanske..?

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Haha, jag vet inte. Mig själv i allmänhet!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Kursen i grafisk form på MDH, som verkligen passade mig sjuuukt bra

14. Vilka sånger kommer att påminna dig om år 2008?
Just dance, If I were a boy, Mercy, Better in time m.fl.

15. Var du gladare eller mer ledsen jämfört med tidigare år?
Det kan jag inte svara på i år heller. Jag är alltid upp och ner :)

16. Vad önskar du att du hade gjort mer?
Rest, pluggat..

17. Vad önskade du att du hade gjort mindre?
Slösat tid på saker som inte tar mig någonstans

18. Hur tillbringade du julen?
Tillsammans med min familj och min mosters familj hemma i Kungsör

19. Blev du kär i år?
Jaa, alltid är man väl lite kär i någon? ;)

20. Favoritprogram på TV?
The Hills, Gossip girl

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej jag kan faktiskt inte komma på någon som jag hatar.

22. Bästa boken du läst i år?
PS I love you

23. Största musikaliska upptäckten?
The Killers

24. Något som du önskade och fick?
Massor av saker. Tex. en tv :)

25. Årets film?
Sex and the city- the movie!

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag var hemma hos Joline som hade inflyttningsfest :)

27. Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Kanske att jag tagit tag i mig själv lite mer

28. Hur skulle du beskriva din klädstil är 2008?
Helst inte.

29. Vad fick dig att må bra 2008?
Min lägenhet och mina vänner

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Brody Jenner

31. Vem saknade du mest när du var ensam?
Olika

32. De bästa nya människorna du träffade?
Det måste vara dom goa Motalagrabbarna som jag träffade i Bulgarien. Och så Antonia :)


___________________


1. Gjorde du något det här året som du aldrig gjort förr?
Jag var i USA :) Det var coolt.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ger aldrig några nyårslöften, dom brukar raseras i vilket fall.

3. Blev någon /några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, några av mina kusiner fick barn, och en vän :)

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, vår lilla katt, Missan.

5.Vilka länder besökte du?
USA och Spanien

6. Är det något som du saknar 2007 och vill ha år 2008?
Jag saknar nya kontakter. Är sugen på att börja skolan och träffa lite nytt folk :)

7. Vilket datum från år 2007 kommer du att minnas?
Jag kommer nog se år 2007 som året när jag jobbade på Klockmaster. Och även som året när jag åkte till Gotland två gånger under sommaren :)

8. Vad var din största framgång 2007?
Jag är otroligt stolt över att jag fick jobbet på Klockmaster, trots att jag var yngst av alla sökande och helt utan erfarenhet. Jag känner att jag har blivit starkare under året och lärt mig att tro på mig själv.

9. Största misstaget?
Kan inte komma på något misstag, tack och lov!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, jag har varit väldigt frisk och kry. Har inte varit hemma ifrån jobbet mer än max fem dagar på hela året. Det tycker jag är rätt grymt :)

11. Bästa köpet?
Min dator,som jag sitter vid nu. Är otroligt nöjd!
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Att resa kanske, möjligen kläder, eller datorn :)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att resan till Mikaela gick att genomföra utan problem. Min baby!

14. Vilka sånger kommer att påminna dig om år 2007?
Haha, vad hemskt, den första låten jag tänkte på var "Dunka mig gul och blå". Så jag får väl säga den. Och så "Do it well" med J.Lo och Umbrella!

15. Var du gladare eller mer ledsen jämfört med tidigare år?
Oj, svårt, vad gjorde jag år 2006 egentligen? Jag tycker inte man kan jämföra så. Jag har mina ups and downs, och då spelar det ingen roll vilket år det är.

16. Vad önskar du att du hade gjort mer?
Haft qualitytime med mina vänner. Har inte hunnit med mycket av det, så som jag har jobbat. Det kan det bli ändring på i år kanske?

17. Vad önskade du att du hade gjort mindre?
Svarade ju nästan på det i förra frågan...

18. Hur tillbringade du julen?
Tillsammans med min familj, min moster m. familj och min faster m. familj :)

19. Blev du kär i år ?
Jaa, jag tror fan det :P
20. Favoritprogram på TV?
Desperate Housewifes, Grey's, Sex and the city, Roomservice m.fl.

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jaa, sen igår faktiskt...

22. Bästa boken du läst i år?
Haha, har jag ens läst någon bok iår?

23
. Största musikaliska upptäckten?
Regina Spektor!

24. Något som du önskade och fick?
En morgonrock :) Det glädjer jag mig åt!

25. Årets film?
Jag är ju ingen filmmänniska, så jag vet knappt vilka filmer som kommit ut i år. (Slår lite snabbt upp "filmer 2007" på nätet och hittar ialf en som jag sett; På Smällen.) Jag säger "På smällen".

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
På själva födelsedagen var jag hemma i lugnet med släkt och vänner. Helgen efter hade jag ordentlig fest :)

27. Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Kanske någon att dela det med :)

28. Hur skulle du beskriva din klädstil är 2007
Hehe, jaaa, rättså vanlig.

29. Vad fick dig att må bra 2007?
Min resa.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Adam Brody ;)

31. Vem saknade du mest när du var ensam?
Någon?

32. De bästa nya människorna du träffade?
Marta och Laura, i Colorado :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0