Day 05 – Your definition of love

Min definition av kärlek. Svårt. För mig hänger kärlek och älska ihop. Alltså om du älskar något så är det någon slags kärlek som uppstår. Kärlek behöver inte bara finnas mellan människor som är kära i varandra. Jag tror att kärlek kan uppstå mellan människor av alla dess slag, vänner, familj, mellan människor och djur, prylar eller upplevelser, mellan människor och musik och platser.

Jag måste gå tillbaka till min grundpelare här i världen; Wikipedia, här kommer det;
.

kärlek

  1. känsla av stark tillgivenhet riktad mot någon eller något, vanligen en person

 

Ja, vanligen en person. Det kan jag hålla med om. Men jag tror att man kan vara kär i kärleken också och som jag sa tidigare en massa andra saker. Jag tror att kärlek handlar om att hitta saker som tillfredsställer ens behov, rent krasst.

När jag ser på kärleken mellan två människor i ett par så ser jag framför mig en massa Hollywood filmer och får för mig att det handlar om något i stil med det här:
Kärlek är inte att hitta någon man kan leva med, utan att hitta någon man inte kan leva utan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0