Personligalmanacka.se


Snart är det dags för skolstart! Tänk att vi nästan varit lediga i tre månader :) Eller jaa, lediga och lediga. Jag antar att ni, precis som jag, har jobbat största delen av sommaren. Men åtminstone pluggfria i tre månader. Det är faktiskt så att jag är lite sugen på att få lite ny information att ta till mig. Något att bita i! Vi är ju fan klara med det första året redan. Fantastiskt!
Till skolstarten måste man ju ha en almanacka så att man kan skriva in alla viktiga datum för hösten. Jag kommer ihåg inskrivningen för ett år sedan. Jag var jättetidig eftersom mina tåg inte alls gick i några passade tider. Det var soligt och varmt och jag satt alldeles själv utanför Arom på en bänk och skrev in födelsedagar och de schema tider som jag skrivit ut i min sprillans nya almanacka. Jag kände mig ensammast i världen och längtade bara efter att lära känna min klass. Uppropet gick asfort och sen var det bara att åka hem igen. Nu har det gått et år sedan dess. Jag är glad att nu inte är för ett år sedan. Jag är glad att jag känner igen nästan alla i min klass nu och att jag verkligen tycker mycket om många i den :)
Nu ska jag kolla klart på Anne på Grönkulla, sen ska jag gå ut och plocka några av hallonen som lyser röda ute i trädgården.


Ta hand om er! pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0