Listan framsteg

Okej, jag berättar lite punkt för punkt om vad som händer med listan tänkte jag.

1. Besöka alla världsdelar (Nordamerika, Sydamerika, Europa, Asien, Afrika, Oceanien)
Jag hoppas på en resa någonstans till hösten ;) Så om det blir så är det bara tre världsdelar kvar tills jag fyller 25. Det ska jag väl klara?
2. Gå ner 10 kilo
Har inte riktigt koncentrerat mig så mycket på att klara av den punkten. Är lite inne på att börja med varannan dag-dieten, men först vill jag se hur det går för mina försökskaniner, hehe!
3. Ha minst tre godisfria månader i sträck
Avklarad och jag är sjukt stolt över mig själv :D
4. Lära mig att säga ”Allt på min lista” på 15 olika språk
Jag har gjort en video med det jag klarat hittills. Dessutom ska jag försöka träna på att säga Tout sur ma liste

Hittills alltså;
Allt på min lista -svenska
All about my list - engelska
Todo en mi lista -spanska
Alt på listen min - norska

Vill HEMSKT GÄRNA ha hjälp med resten!



5. Simma med haj/val/delfin
Jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Antingen får jag fixa det utomlands, eller på Kolmården :)
6. Lära mig spela en låt på gitarr
Jag har fått låna en gitarr av gulliga Linnea och noter och en stämmare av söta Jenny. Nu gäller det bara att träna!
7. Ställa ut ett konstverk på en utställning
Klurigt. Till att börja med måste jag göra ett konstverk, sen kommer projektet att försöka få någon att ställa ut det!
8. Sälja något jag gjort själv
Manju har erbjudit sig att köpa något fika av mig om jag bakar :) Jag tycker det låter bra!
9. Svara på en kontaktannons
Haha, hade nästan glömt bort denna. Hjälp mig att hitta kontaktannonser, snälla!
10. Gå på dejt
Hur svårt kan det vara? Den ska jag fan klara av i sommar!
11. Vara i Oslo den 17 maj
Inte nästa helg men helgen efter det så smäller det :) Wiiho!
12. Gå på premiär
Avklarad på Sergelbion med klasskompisarna på Alice i Underlandet
13. Skaffa en tatuering
Funderar fortfarande på motiv. Inget förhastat här inte!
14. Gå ut på krogen utan något svart på mig
I sommar ska jag klara det i någon somrig klänning!
15. Vara med i en film
Hujhuj, den är klurig! Någon som kan hjälpa till?
16. Träffa en internationell kändis och ta ett foto
Känns som det kommer ske av en slump.. Jag hoppas iallafall :)
17. Gå på festival utan att sova hemma/på hotell
Karin ska hjälpa mig med denna :) Jag kan inte riktigt det där med festivaler
18. Vinna ett vad
Jag kanske ska slå vad med någon om att jag kan gå ner 10 kilo i vikt. Någon?
19. Åka limousine
Ahh, det längtar jag tills det händer
20. Hoppa från 10:an
Utan problem ska det väl klaras av antingen här på Eriksdalsbadet eller någon annanstans
21. Åka på kryssning 
Avklarat med klassen i januari :) Yeah vilken resa!
22. Äta tre grönsaker i veckan fram till min 25-årsdag
Jossan drillar mig utmärkt!
23. Åka motorcykel
Hjälp mig någon med hoj!
24. Åka så högt upp man kan i Eiffeltornet
Ahh, en resa till Paris måste bokas in :)
25. Vinna en tävling
Åhh, den krävs lite kämpande för.
26. Få någon att börja gråta
Det behöver såklart inte vara för att den är ledsen. Glädjetårar räknas också :)
27. Inreda hos någon annan än mig själv
Kanske är det på g :)
28. Inte få ångest innan en högtid (nyår, jul, min födelsedag eller midsommar)
Lyckades tyvärr inte klara den till Valborg, eftersom jag stressade upp mig över att jag inte visste vad jag skulle göra. Jaja, midsommar nästa?
29. Hjälpa någon att få ett jobb
Jag vet nog vem jag siktar på
30. Göra något kreativt och skänka pengarna till välgörenhet
Har en del idéer här men de kräver lite betänketid till
31. Vara med i en tidning
Done. Jag krockade med en timmerbil och det skrevs det om i Bärgslagsbladet
32. Hålla tal för ett större sällskap
Jaa, vi får se när det blir.
33. Göra något farligt (bungyjump, forsränning, möta en tiger eller liknande)
Jag krockade som sagt med en timmerbil. Enough said?
34. Röka cigarr
Inte så lockande.. men ändå!
35. Se Sveriges nordligaste plats
Ahh, jag planerar att åka och hälsa på min kusin Sara uppe i Nordnorge, och då blir det Treriksröset också!
36. Se Sveriges sydligaste plats
Tänkte jag ta i kombination med att jag åker och hälsar på sommarstugan i Blekinge :)
37. Äta exotisk frukt direkt från trädet
Det ska jag såklart göra utomlands :)
38. Ta ”modell”-foton
Inga problem. Ska bara gå ner 10 kilo först ;)
39. Sy ett eget klädesplagg
Fixat! En blommig kjolav mammas gamla gardiner!
40. Sticka ett eget klädesplagg
Jag har upptäckt att jag stickat fel hela Pippi-tröjan så nu måste jag göra om. Funderar på att göra en bebiströja istället.
41. Åka TjejVasan
Det blir träning hela vintern!
42. Lära mig att dricka kaffe
På god väg, men det är fortfarande inte gott. Det går bara att svälja.
43. Åka på SPA
Hoppas få med mig min älskade mamma och kanske några fler mamma och dotter som vi känner :)
44. Gå på fotbollsderby
Ska klaras av någon sommardag när det är kul!
45. Springa/gå Vårruset eller liknande lopp
Är bokat den 2 juni här i Stockholm. Hoho!
46.

47.

48.

49.

50. På min 25-årsdag ordna en fest för alla som på något sätt hjälpt mig med, eller deltagit i, listan
Tänk nu på att om ni hjälper till så får ni komma på festen ;)






Kommentarer
Postat av: nea

Jag tror ju på att du klarar att gå ner tio kilo, men kan alltid slå vad om motsatsen för att motivera dig lite! Vad ligger i potten?

2010-05-02 @ 09:01:41
URL: http://www.3kvadrat.se
Postat av: Malin

Åhh, det låter bra Linnea! Jag tycker att den som förlorar får bjuda den andra på en dag på Grönan eller något sånt :) Eller har du något förslag?

2010-05-02 @ 10:17:56
URL: http://alltomminlista.blogg.se/
Postat av: Sara

Vi kan fixa ciggar-punkten någon dag. Jag har inte heller rökt ciggar men vill också testa så innan vårterminen är slut så fixar vi de.

2010-05-02 @ 10:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0