Rökning

Jag känner att jag vill göra en sak klar. Jag är emot rökning. Jag tittar på Kvällöppet med Eklund som ikväll handlar om rökning och blir alldeles upprörd här i min ensamhet.

Börja inte röka för att:
- Det är dyrt och det finns mycket roligare saker att lägga pengar på
- Du ser äldre ut fortare när du röker
- Du luktar illa
- Ansiktet blir rynkigt och grått fortare
- Du kommer att få dyra tandläkarkostnader
- Du kommer ångra dig förr eller senare, utan tvekan
- Du riskerar att få en mängd dödshotande sjukdomar...
och du kommer att göra många i din omgivning förkrossade när det händer!

Jaa. Det kan låta hårt mot er som röker. Men tänk hur galet det är egentligen. Jag förstår inte ens hur fenomenet uppkom. Och hur fan folk kan hänga på det. Snälla sluta!

Feströk. Okej. Lite okej. Men att röka ett paket cigg om dan. Aj aj aj! Gör det inte mot dig själv och gör det inte mot de som älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0