Day 06 – Your day

Nu ska jag berätta för er hur en torsdag i mitt liv kan se ut alltså. Dagen började med att jag väcktes av mitt alarm vid halv åtta. Då gick jag upp och duschade och sen smörjde jag in mig med lite hudlotion innan jag klädde på mig kläderna jag la fram igår. Idag blev det ett par svarta leggings och en marinblå och vitrandig tröja. Jag borstade tänderna med tandkrämen som jag fick av min tandläkare igår. Sensodyne, eller hur det nu stavas.
När jag var klar med morgonbestyren gick jag mot tunnelbanan som tog mig till Centralen. Från Centralen tog jag pendeln mot Södertälje. På pendeln mötte jag mina fina klasskompisar som jag hade paxat plats åt ;)
Vi kom till skolan strax innan tio, och klockan tio började lektionen i Materiallära, som vi läser nu, på KTH. Efter en timme fick vi rast och sen körde vi på en timme till innan lunch. Vår lärare är rättså rolig och hon verkar väldigt intresserad av saker som utmattningsprover och metaller av olika slag. Själv är jag lagom intresserad :)
Till lunch åt jag kyckling och pasta. Så hade vi ett litet möte med projektgruppen som jag ska åka på studiebesök med. Vi ska troligen åka till Kungsör och hälsa på på Strängen och Kungsörs Plast. Det kommer bli great!
Efter lunch blev det lite mer skola innan vi fick gå till pendeln igen. Från pendeln gick jag och Linnea till stan och jag har shoppat lite kläder. Det blev några linnen som jag hoppas att jag kommer att ha användning för under våren. Jag handlade lite på Hemköp innan jag tog jag tuben hem igen. När jag kom hem kollade jag om det fanns någon tvätttid. Det fanns det. Imorgon kväll. Men då har jag verkligen inte tid att tvätta. Men däremot upptäckte jag att det inte var något i maskinerna just nu och den som skulle har tvättat var över en timme sen. Så jag har min tvätt i maskinerna nu!
Nu har jag kokat lite tortellini som jag tänkte äta tillsammans med lufttorkad skinka när jag skrivit klart det här.
Sen ska jag ringa till mina föräldrar eftersom de ringt mig med sex minuters mellanrum, båda två påväg hem från jobbet antar jag :)
Efter det blir det nog lite tvättfix, städning och sen en lugn kväll framför tv:n...

Jaaa, ni förstår kanske varför jag inte skriver en "det här har jag gjort idag"-blogg efter det här inlägget ;)


XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0